Tancament de la terminal “El Humedal” a Gijón.
A les 23:53, a la seva hora en punt, del dia 28 de març de 2011 entrava a la via 9 d’estació de Gijón Rodalies, a “El Humedal“, l’últim tren, que posava fi a gairebé 160 anys d’història, que havia començat el 25 agost 1852, quan el primer tren del Langreo va iniciar la vida d’aquesta terminal, en aquest moment la més antiga d’Espanya. Un petit grup d’aficionats al ferrocarril, representants del “Museo del Ferrocarril de Asturias”, la premsa i empleats de Renfe i Adif van ser els encarregats de donar fe de l’històric moment i la branca 7 de la sèrie S-130 l’encarregada d’assegurar aquest últim servei.
A la via 8 romania estacionada la UT 470-155, que bastants hores abans havia arribat en el servei de tren regional des de León. Aquesta unitat seria l’últim tren que surti de l’estació, quan en el matí del dia 29 es va desplaçar en buit fins a la nova terminal provisional a Sanz Crespo.
Exercia de Cap d’Estació José Maria Flores Suárez en el tancament de la terminal d’ “El Humedal” i en l’obertura de la de Sant Crespo. La casualitat ha permès que protagonitzés aquest històric moment i ningú més adequat que ell per fer-ho, ja que sent ferroviari de professió, ha fet de la història de les estacions asturianes la seva vocació. Llicenciat en Història de l’Art i assessor del Museu del Ferrocarril d’Astúries, Flores Suárez ha investigat profundament la història de les infraestructures ferroviàries del Principat d’Astúries i compta en el seu haver amb nombrosos treballs d’investigació publicats sobre la matèria, en la qual és un els majors experts del país. En aquest cas, qui s’encarregarà d’escriure la història ha estat la seva mateix protagonista.