Tall de servei a la línia 1 del Metro de Barcelona
Amb motiu de les obres d’infraestructura que es porten a terme a la nova estació de Mercat Nou de la L1 de Metro, des de l’inici del servei del dijous, dia 1 de maig, i fins a la finalització del servei del diumenge, dia 4 de maig quedarà tallat totalment el tram de la L1 de metro entre les estacions de Santa Eulàlia i Plaça de Sants.
Durant el tall, els trens circularan per la L1 entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia, d’una banda, i entre Plaça de Sants i Fondo, de l’altra. Un autobús especial amb freqüències semblants al metro cobrirà el recorregut d’Espanya a Santa Eulàlia, i viceversa. El dissabte el servei combinat de metro i bus especial serà ininterromput durant tota la nit, com a tota la xarxa.
Per estalviar temps en els transbordaments, Transports Metropolitans de Barcelona recomana els següents itineraris:
- Des del centre de Barcelona, per anar en direcció Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet) convé baixar a Espanya, agafar el bus especial fins a Santa Eulàlia i enllaçar de nou amb el metro. El tren continuarà només fins a les estacions d’Hostafrancs i Plaça de Sants, on es podrà enllaçar amb la L5.
- Des de l’Hospitalet, per anar en direcció Fondo caldrà baixar a Santa Eulàlia, agafar el bus especial fins a Espanya i enllaçar de nou amb el metro.
- Igualment, es podrà utilitzar els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per anar d’Av. Carrilet a Espanya i enllaçar de nou en aquesta estació amb el metro. Tots els títols de FGC seran vàlids.
Tots els enllaços entre metro i bus, així com les parades del bus especial, estaran degudament senyalitzats des de les estacions afectades.
El suport de la campanya informativa
A banda de la senyalització dels itineraris i enllaços, TMB està fent una campanya informativa per donar a conèixer aquesta actuació a tots els usuaris del metro i, específicament, als viatgers de la L1, a través de cartells a l’interior dels trens i de les estacions, octavetes, missatges de Canal Metro i Ràdio Metro, així com la pàgina web de TMB (www.tmb.net). Igualment, durant els dies previs i durant els mateixos dies del tall, un equip d’informadors facilitarà in situ les indicacions als usuaris.
Nova configuració d’andanes
El tall del servei ferroviari entre l’1 i el 4 de maig permetrà dur a terme els canvis a la zona de vies necessaris per a la modificació de la configuració actual de les andanes d’aquesta estació, que passarà de tenir-ne dues laterals a una única andana central de 7,4 metres d’amplada. Per això, es modificarà el traçat de les vies: en sentit Hospital de Bellvitge, mantindrà pràcticament la seva posició, mentre que en sentit Fondo, patirà una variació important per aconseguir l’espai central necessari per a l’andana nova.
Així, les obres durant aquests dies del tall se centraran en el canvi de via, de la catenària i de la senyalització ferroviària en sentit Fondo i en sentit Hospital Bellvitge.
Un cop finalitzin aquestes obres, l’estació romandrà tancada, tot i que els trens continuaran circulant per aquesta estació sense aturar-s’hi, com fins ara. Es preveu que l’estació es posi en servei el primer trimestre del 2009.
Obres de remodelació
Des de l’estiu passat, l’estació de Mercat Nou de la L1 es manté tancada als usuaris, com a conseqüència de les obres de remodelació integral de l’estació que s’hi estan duent a terme. De moment, ja s’ha construït l’estructura de la banda mar, així com una part de la cobertura de l’estació.
Així, quedarà per acabar la cobertura total de l’estació, el canvi definitiu de la via en sentit Hospital de Bellvitge i el trasllat de les instal·lacions elèctriques i de seguretat del Metro a la seva ubicació definitiva. A més, s’ha de construir la nova andana central i el nou vestíbul.
Finalment, s’augmentarà l’amplada i l’altura del pas inferior ubicat al carrer de la Riera de Tena, sota les vies del metro, per millorar la comunicació dels espais d’ambdós costats de les vies, tant per vianants com per vehicles.
Una nova estació a Mercat Nou
La remodelació de l’estació de Mercat Nou de la L1 del Metro de Barcelona comprèn la cobertura de l’estació, la seva ampliació i modernització, així com la millora dels accessos, que estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda. L’obra s’emmarca en un conjunt d’actuacions previstes amb l’arribada del tren d’alta velocitat a Sants i la cobertura de les actuals vies de Renfe. El projecte compta amb una inversió de 12,9 MEUR.