S’inicien les obres del túnel de l’AVE a Girona
Aquesta setmana s’han iniciat les obres de construcció del túnel de la línia d’alta velociata a la ciutat de Girona.
En aquesta primera fase començada, els treballs es centraran a l’exterior dels primers 800 metres de línia que s’anirà enfonsant paulatinament en el terreny fins embocar el túnel d’uns 1.300 metres que enllaçarà amb l’estació soterrada de Girona. Després d’aquests primers 800 metres en fals túnel excavat mitjançant pantalles s’iniciarà d’aquí a 11 mesos la construcció de la galeria mitjançant tuneladora que acabarà a la nova estació, que tindrà les andanes soterrades.
Si es compleix el calendari previst, les obres poden acabar a mitjans del 2011 i Girona compartirà finalment aquest mitjà de transport amb la resta de capitals catalanes.
Els treballs de la nova estació començaran abans de l’arribada de la tuneladora i seran els que tindran més repercussió sobre el trànsit rodat i el dia a dia de la ciutat, ja que està ubicada en ple centre urbà. Des de l’estació partirà una altra galeria de més d’1,5 quilòmetres de longitud, perforada també amb tuneladora. Aquest segon túnel en direcció nord travessarà el Ter i arribarà fins a la zona de Germans Sàbat, on els combois sortiran a l’exterior.
Un cop acabades les obres de l’AVE, començaran les de soterrament del tren convencional, el traçat del qual transcorre en l’actualitat per un viaducte que travessa la ciutat. De moment, no hi ha cap data establerta per a l’inici d’aquest túnel, que una vegada acabat permetrà que Girona recuperi el gran espai urbà que ara ocupa el pas elevat. El que sí que queda clar és que el tren convencional compartirà l’estació amb el tren d’alta velocitat.