Reobre l’enllaç subterrani a Sagrera
A partir de demà 13 de març de 2007, els vestíbuls centrals de l’L1 i de l’L5 de l’intercanviador de la Sagrera quedaran definitivament connectats per un nou passadís més ampli i accessible que l’anterior. Aquest nou accés beneficiarà els 36.000 usuaris que utilitzen diàriament aquesta estació i que els darrers mesos han hagut de fer el transbordament entre les dues línies per l’exterior. El conjunt d’obres de l’intercanviador, amb una inversió total de 94,8 MEUR, continuarà fins l’estiu del 2007.El nou pas entre vestíbuls, d’uns 13 metres de longitud, està format per dos passos de 4 metres d’ample. A més, s’ha adaptat la connexió a persones amb mobilitat reduïda (PMR) per mitjà d’una rampa que té una amplada d’uns 2 metres. Així, el nou passadís és gairebé 7 metres més ample que l’anterior, que era d’uns 3,5 metres. D’altra banda, s’ha augmentat l’alçada, que ha passat dels poc més de 2 metres a 2,60. L’adaptació completa a PMR de l’intercanviador tindrà lloc en els propers mesos quan s’hagin acabat les obres d’instal·lació dels ascensors de carrer a vestíbuls i de vestíbuls a andanes.
D’altra banda, demà també s’obrirà l’accés a l’L5 per carrer Felip II, actualment tancat per les obres. Finalment l’accés a l’L1 pel carrer Garcilaso quedarà tancat entre el 19 de març i el 19 d’abril per poder acabar les obres d’arquitectura interior. Mentre duri aquesta actuació, els usuaris podran accedir a l’L1 per l’accés del carrer Hondures.
Balanç obres
Les obres de l’intercanviador es van iniciar l’agost de 2004 per tal d’incrementar-ne la capacitat i millorar la mobilitat interior davant l’augment del flux d’usuaris. Així, aquesta obra inclou l’ampliació dels vestíbuls i de l’intercanviador que passa de tenir una superfície d’uns 850 m2 a una de 2.900 m2. El vestíbul de l’L1 de Garcilaso multiplica el seu espai per quatre, passant de 260 m2 actuals a 1.150 m2 , i el de Felip II doblarà la seva superfície fins arribar als 750 m2. L’actuació també inclou la substitució de l’esquema d’andanes existent (una andana central i dues de laterals) per una única andana central més gran. Amb aquesta andana central es guanya en superfície per als usuaris i es dóna servei als dos sentits de la circulació. Igualment, s’adaptarà el conjunt del nou intercanviador a persones amb mobilitat reduïda.
Actualment aquestes actuacions estan en la fase final d’acabats d’arquitectura interior i execució d’instal·lacions (connexions, escales mecàniques, ascensors, etc).