Posada en servei del primer tram de la L9
Serà el primer metro de tot l’Estat espanyol que funcionarà amb trens sense conductor
El primer tram de la Línia 9 de metro, a Santa Coloma de Gramenet, es posarà en funcionament aquest diumenge, dia 13 de desembre. El recorregut, de quatre quilòmetres, inclou cinc estacions a Santa Coloma de Gramenet: Can Zam, Singuerlín, Església Major, Fondo i Can Peixauet. A més, permetrà als usuaris enllaçar amb l’L1 del metro a Fondo i, per tant, amb tota la xarxa.
Els trens seran automàtics, sense conductor, i estaran controlats des del centre de comandament de La Sagrera. Cal destacar que l’L9 serà la primera línia amb ascensors intel·ligents, coordinats amb les sortides i arribades del tren. Els trens d’aquest primer tram circularan inicialment cada 6 minuts, entre les 6 del matí i les 22 hores.
Aquest tram donarà servei a prop de 20.000 persones al dia i arribarà a més de 31.000 quan es completi tota la línia.
La inauguració es farà aquest diumenge amb una festa popular a la Plaça de la Mediterrània de Santa Coloma que comptarà amb tallers infantils, xocolatada i diverses actuacions musicals.
Amb un recorregut de 47,8 quilòmetres i 52 estacions, l’L9 serà la línia més llarga d’Europa. La previsió és que el primer trimestre del 2010 entri en servei el tram de Badalona, entre Gorg i Bon Pastor, i, abans de l’estiu, arribarà a l’intercanviador de La Sagrera. La tuneladora ja ha perforat aquest tram, fins a la plaça de les Havaneres i el proper tram fins a Mandri es començarà a perforar el proper mes de gener.