El Museu del Ferrocarril de Catalunya obre al seu blog la secció “Fons documental i fotogràfic”

El passat dia 29 d’octubre, amb la publicació de la fotografia “Locomotora elèctrica ESTADO 1002 al taller de Ripoll“, el Museu del Ferrocarril de Catalunya, Vilanova i la Geltrú, ha iniciat la divulgació comentada de peces del seu patrimoni fotogràfic de rellevància per a l’història del nostre ferrocarril. La fotografia (placa

Parvus: Nou Automotor Maybach a escala N

Els automotors Maybach van ser lliurats a partir del 11 de novembre de 1933 a la companyia Nord. Fabricats en una sèrie de 7 unitats per “Material Móvil y Construcciones” sota llicència Maybach. Només tenien un eix motor, disposició A1, i la longitud entre topalls era de 13.470 mm. Originalment

Llibre “El ferrocarril en la Mancha”

Al llarg del llibre, Miguel Antonio Maldonado estudia amb detall els múltiples aspectes d’aquest interessant capítol de la història socioeconòmica provincial, i la repercussió que el «trenillo» va tenir en el desenvolupament del transport ferroviari a Ciutat Real. Amb la història d’aquest famós «trenillo» de la Manxa es revelen els