Està el Cavall de Ferro cridat a desaparèixer?
Un repàs a les grans locomotores de la Norfolk & Western
El ferrocarril Norfolk & Western ja tenia algunes locomotores de vapor gegants quan va aparèixer la No.2300. Però aquesta, amb les seves 586 tones i els seus 49 metres de llarg, les va col·locar en la categoria de germans menors. Les que s’observen en la il·lustració eren la més pesada i la més llarga, respectivament, abans que naixés la 2300. Les de la sèrie Y6, tipus 2-8-8-2 (a dalt), pesaven 495 Tones, mentre que les de la sèrie A, tipus 2-6-6-4 (a baix), eren les més llargues: aproximadament 36 m. Totes es van fabricar en els propis tallers del N & W a Roanoke.
Dissenyada per a la pesada tasca de portar carbó per les pendents dels Apalatxes, la gegantina «Jawn Henry» és negra i poderosa, i ha empetitit a la brunyida i aerodinàmica locomotora de passatgers No 600 o sèrie J, tipus 2-4-2.
El Norfolk & Western és l’únic entre els grans ferrocarrils dels EUA que s’ha aferrat al vapor, tant en els trens de càrrega com en els de passatgers. La majoria de les seves entrades provenen del porteig de carbó, que és així mateix l’únic combustible que utilitza en els seus trens.
(continua a la pàgina següent)
Un comentari
Els comentaris estan tancats.