L’S103 de Siemens comença a circular a les línies de Tarragona i Sevilla
A partir del divendres dia 22 de juny, els trens AVE de la sèrie 103 entren en servei tant a la línia de Tarragona com a la de Sevilla.
S’ha dut a terme la presentació oficial dels trens a la premsa, a Toledo, i els assistents han coincidit en afirmar que el més impactant ha estat observar el lloc de conducció del maquinista des de els seients dels passatgers immediatament a continuació de la mampara transparent que els separa. Des d’allà es disfruta d’una panoràmica inèdita, la mateixa vista que té el maquinista i que arriba veure desfilar el paisatge a 300 km/h.
La cabina panoràmica és la singularitat més gran de l’S103, però no l’única. La seva decoració està també més cuidada que a l’ànec de Talgo o a l’Alstom que cobreix el Madrid-Sevilla. El seu autor és un dels tòtems de l’interiorisme alemany. Les seves propostes van agradar tant a Renfe que algunes es van traslladar també a l’ànec de Talgo.
Les oscil·lacions causades pel peculiar sistema oscil·lant dels Talgo no apareixen al Siemens. Queda per comprovar si la resta de vibracions -que Talgo atribueix a l’estat deficient d’alguns trams de via-, també s’eliminen quan el Siemens cobreixi el recorregut complet fins a Tarragona.
Còmode, bonic i també el més veloç. Pocs ho recorden, però el Siemens té el rècord mundial de velocitat d’un tren convencional amb 404 km/h aconseguits en el tram entre Calataiud i Guadalajara. La proesa del TGV francès que va arribar als 580 km/h el mes de març passat es va fer amb un tren d’assajos, preparat especialment per a l’ocasió. Per contra, el que arribà a 404 per hora és el mateix que circularà i al que pujaran els passatgers. Quan entri en servei arribarà als 300, i en el futur podrà anar a 350 per hora.