Lo Caspolino entrarà a formar part de l’oferta de trens turístics gestionats per FGC
Lo Caspolino és un tren turístic que circularà entre la Costa Daurada fins a Casp passant per Móra la Nova
Ferrocarrils col·laborarà amb la Fundació per la Preservació del Patrimoni Històric Ferroviari i Industrial en la formació dels maquinistes i la comercialització d’aquest nou atractiu turístic
El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, i el president de la Fundació per a la Preservació del Patrimoni Històric Ferroviari i Industrial, Jordi Sasplugas, han signat un conveni de col·laboració per a la recuperació del servei de tren turístic Lo Caspolino que circularà entre la Costa Daurada fins a Casp passant per Móra la Nova.
Segons ha confirmat el president d’FGC “s’està ultimant la posada en funcionament d’aquest nou servei de tren turístic que circularà per les comarques de Tarragona i Aragó i que s’integrarà en un futur a l’oferta de trens turístics d’FGC”. Font ha assenyalat que “posarem a la disposició d’aquest projecte l’expertesa de Ferrocarrils en la formació dels maquinistes”. En aquests moments, FGC ofereix fins a vuit propostes de trens turístics com són: el Cremallera de Montserrat, el Cremallera de Núria, el Funicular de Sant Joan, el Funicular de la Santa Cova, el Funicular de Gelida, l’Enotren, el Tren dels Llacs o el Tren del Ciment.
Lo Caspolino
La composició la formaran els cotxes de viatgers, CC-6029 i CC-6043, de la sèrie 6000 de 3ª classe de RENFE, construïts a França per Sant Denis l’any 1950, i els cotxes AA 6018, 6034 i 6037, de la mateixa sèrie, que van ser transformats a finals dels 80. Ara s’està procedint a la rehabilitació integral tant de l’exterior com del seu interiorisme i confort. En el cas del CC-6029 i el CC-6023 ja s’ha recuperat el seu aspecte original dels primers anys de circulació. En els altres tres casos, la restauració respectarà la darrera transformació que van patir quan es van convertir en cotxes de tipus saló.
Així mateix aquesta operació també s’ha fet extensiva a un vagó de mercaderies del tipus J2 destinat a vagó taller o de suport d’equipaments pel Tren Turístic i també s’ha restaurat la locomotora dièsel elèctrica 10836 amb els ajustaments dels equipaments de seguretat i posada en servei. Ara mateix es treballa en la restauració de la locomotora elèctrica Alsthom 7631, del tipus conegut com “les franceses” i en l’homologació del taller de manteniment del tren històric turístic, un aspecte bàsic en la viabilitat del projecte i que compta amb molts pocs precedents.
El projecte de tren històric turístic es duu a terme gràcies a les aportacions econòmiques de més de quinze ajuntaments de les províncies de Tarragona i Saragossa, així com de la Diputació de Tarragona.