El “Tren de la Fresa” estrena la campanya 2012 sense tracció de vapor
Després de tant enrenou i incertesa a la campanya de 2012 del “Tren de la Fresa”, s’ha inaugurat la campanya de primavera tard i amb una locomotora dièsel de Renfe Mercaderies al capdavant, en concret la 333-365, i amb una composició més lleugera del que és habitual en estar només formada per tres cotxes.
La raó del canvi de tracció, del vapor-carbó anunciat en webs oficials i suports publicitaris a aquest modern exemplar dièsel no ha estat explicada públicament per algun dels responsables del servei.
Després que els organitzadors d’aquest tren remarquessin a una presentació a la Premsa que el valor primordial del “Tren de la Fresa” és la tracció a vapor, a les primeres de canvi alguna cosa ha fallat, i no ha estat la indisponibilitat de la locomotora 140-2054, que diverses persones asseguren que està preparada per efectuar els viatges a Aranjuez.
Sembla tot plegat que ha primat la possibilitat d’un intent d’estalvi per part de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, dons cal tenir en compte que la locomotora 140-2054 no és custodiada ni mantinguda per Renfe Operadora ni per la pròpia Fundación de los Ferrocarriles Españoles, sinó per una entitat privada com és el Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español (CEHFE), que cobra una quantitat per posar-la en marxa cada cap de setmana.