Adif adjudica les obres del tram la Sagrera-Nus de la Trinitat del traçat de l’AVE per 245 milions d’euros
Corsan-Corviam, Acciona i Copcisa guanyen el concurs de les obres
Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, ha acordat l’adjudicació de les obres de construcció de la plataforma de via del tram Sagrera-Nus de la Trinitat de la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa.
Les obres tenen un pressupost total d’adjudicació que puja a 245.370.757,96 euros.
Aquest tram es divideix en dos sectors, el de la Sagrera i el de Sant Andreu.
El sector de la Sagrera s’ha adjudicat a l’empresa Corsán-Corviam Construcción SA, amb un pressupost de 67.945.883,15 euros i un termini d’execució de dinou mesos.
El sector Sant Andreu s’ha adjudicat a la Unión Temporal de Empresas (UTE), formada per les companyies Acciona Infraestructuras SA i Copicsa SA, amb un import de 177.424.874,81 euros i un termini d’execució de 28 mesos.
En aquest sentit, el sector de la Sagrera el cofinança en un 12,8% la Societat Barcelona Sagrera d’Alta Velocitat SA, societat que també finança el sector de Sant Andreu en un 46,9%.
Tram íntegrament soterrat
Amb una longitud de 4,24 quilòmetres, el tram discorrerà íntegrament soterrat a través d’un fals túnel entre pantalles de formigó, un procediment constructiu que garanteix l’estabilitat del terreny durant l’execució i la seguretat de les construccions situades a l’entorn.
Un dels elements destacats del projecte és la construcció de la nova estació de rodalies de Sant Andreu Comtal, així com l’estructura del futur taller de manteniment de material d’ample internacional o la remodelació de les vies d’accés, tant als tallers com a les actuals instal·lacions de manteniment d’infraestructura.
Altres elements singulars del projecte són el trasllat de la infraestructura de les línies de Maçanet i Mataró d’ample convencional i l’execució d’un salt de moltó -encreuament de vies a diferent nivell- per al pas de les vies de la línia d’alta velocitat.
Aquest projecte té per beneficis principals la reducció del temps de viatge entre Madrid i la frontera francesa i l’augment de la seguretat, amb l’adopció de tecnologies punta en els sistemes de conducció automàtica de trens.
La construcció de la línia d’alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona-frontera francesa està cofinançada, per valor conjunt de 3.482,2 milions d’euros, pel Fons de Cohesió i les anomenades ajudes a les xarxes transeuropees de transport de la Unió Europea.