Rehabilitació de l’estació de metro de Drassanes (L3)
TMB inverteix 1,8 milions d’euros a les obres, que es faran sense afectacions al servei
Aquesta setmana comencen les obres de rehabilitació integral de l’estació de metro de Drassanes, de la línia 3, dins del programa de modernització de les estacions més antigues o desgastades que porta a terme Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
La rehabilitació consisteix a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.
Imatges virtuals d’una andana i del vestíbul principal de Drassanes un cop reformats
A Drassanes, l’estudi ON-A dels arquitectes Jordi Fernández i Eduard Gutiérrez (www.on-a.es) ha escollit les lloses de pedra artificial per al paviment de les andanes. Com a revestiment general de l’estació i element singular es muntaran unes peces prefabricades de GRC (Glass Reinforced Concrete), de tonalitats clares o blanques que, col·locades verticalment, permetran donar homogeneïtat al vestíbul i l’andana. L’altre material escollit és l’acer per a les parets del passadís que connecta els dos sentits de la marxa, que a diferència de la resta de l’estació es farà amb tonalitats vives, diferents tons de vermells, amb un terra especial amb fibra òptica que canvia de color.
Les obres, que duraran uns 9 mesos, es portaran a terme sense alterar el servei de metro i sense afectacions significatives per als usuaris. El cost d’execució del projecte és d’ 1’8 milions d’euros.
Elevació del nivell de les andanes
L’estació de Drassanes, situada sota el Portal de Santa Madrona, al capdavall de la Rambla, va entrar en servei l’any 1968 i actualment és utilitzada per una mitjana d’unes 30.000 persones els dies feiners. Recentment el Departament de Política Territorial i Obres Públiques hi ha realitzat millores d’accessibilitat, amb la instal·lació d’ascensors i altres facilitats per a persones amb mobilitat reduïda. Ara, dins de l’obra de rehabilitació, s’elevarà el nivell de les andanes per facilitar l’entrada i sortida dels trens a cadires de rodes i cotxets.
Aspecte que tindran el passadís de connexió entre andanes i un dels accessos, segons el projecte
La rehabilitació integral de Drassanes s’emmarca en el programa d’arranjament d’estacions de TMB, dins del qual l’any 2006 es van renovar completament les de Joanic (L4), Santa Eulàlia (L1) i Sants Estació (L3). Des del mes de juny estan en marxa les obres a Liceu (L3), i des de l’octubre les de Pubilla Cases (L5), Llucmajor i Alfons X (L4). En fase de projecte hi ha Sant Andreu -realitzat també per ON-A-, Glòries (L1), Hospital de Sant Pau i Hospital Clínic (L5).
Un comentari
Els comentaris estan tancats.