Nous trens semidirectes d’ FGC entre Barcelona i Igualada i Manresa redueixen el temps de trajecte
- Els trens semidirectes permetran reduir els temps de trajecte entre 7 i 17 minuts, segons la franja horària. A més, s’elimina el transbordament a Martorell dels trens llançadora.
- S’han dissenyat horaris especialment pensats per les diferents franges del dia: hores punta, hores vall i hores intermèdies.
- Els nous horaris es començaran a aplicar a partir del dissabte 28 de juliol.
El proper dissabte 28 de juliol començaran a circular els trens semidirectes de la línia Llobregat-Anoia, que redueixen els temps de trajecte entre Barcelona i Igualada i Barcelona i Manresa. Aquest canvi respon a un doble objectiu: amb aquestes modificacions el servei de trens serà més competitiu comercialment i s’ajustarà encara més a la demanda existent.
D’aquesta manera, s’ha dissenyat un servei segons tres franges horàries: les hores punta (de les 7h a les 9.30h), les hores vall (de les 9.30h a les 13.30h), i les hores intermèdies.
La nova definició de l’oferta d’acord amb la demanda real de la línia suposarà:
- Optimització sense alterar significativament l’estructura cadenciada del servei de Metro del Baix Llobregat, creant trens semidirectes per servir les comarques de l’Anoia i el Bages.
- Reducció del temps de viatge de fins a 17 minuts, segons la franja horària, en els trens entre Igualada i Barcelona, i de fins a 10 minuts entre Manresa i Barcelona. La resta de combois reduiran el seu temps de viatge 3 minuts.
- Millora de l’oferta actual en hora punta als serveis de rodalia, amb 1 tren semidirecte (dels 3 que hi circulen) per hora i ramal.
- Reducció de les circulacions en hores vall.
- Evitar el transbordament a l’estació de Martorell dels trens llançadora, convertint-los en trens que surten i arriben de Pl. Espanya. Aquest canvi també suposa una reducció del temps de viatge de 4 minuts, que eren els que es dedicaven al transbordament.
La línia Llobregat-Anoia, amb una demanda anual de 23 milions de viatgers (dades de tancament de l’any 2011), ha estat objecte els darrers anys de diferents actuacions i inversions, com ara soterraments parcials, el desdoblament fins a Olesa de Montserrat i l’adequació de diferents punts d’encreuament.