L’AVE Madrid Tarragona preparat per circular a 300 km/h
Renfe ha comunicat oficialment al Ministeri de Foment que s’han superat totes les proves de seguretat per arribar als 300 km/h amb els tren Talgo de la línia Madrid Tarragona, segons fonts del departament dirigit per Magdalena Álvarez.
Només queda per resoldre un problema, que no afecta ni la seguretat ni la circulació, i que es tracta d’unes vibracions dels trens, que augmenten amb la velocitat fins a afectar la comoditat dels viatgers. Renfe s’ha proposat eliminar-les amb unes modificacions en el sistema de pendulació que poden endarrerir la posta en marxa efectiva dels 300 quilòmetres per hora fins l’estiu.
Després de més de dos anys després de la inauguració de la línia Madrid Lleida, els impediments per elevar la velocitat han estat resolts. El sistema de senyalització ERTMS va començar a estar operatiu el maig del 2006, la qual cosa va permetre passar dels 200 km/h inicials fins als 250 km/h. A l’octubre es va arribar als 280 km/h. En breu ja podrà anar a 300 km/h, que permetran escurçar encara més els temps de viatge, en uns 15 minuts el viatge entre Madrid i Lleida i en quasi 30 entre Madrid i Tarragona. S’ha de tenir en compte que en el recorregut de Lleida a Tarragona els talgos van en l’actualitat a 200 quilòmetres per hora perquè encara estan en fase de rodatge, però aquesta acabarà, si es compleixen les previsions, abans de l’estiu.