Entra en servei del By-Pass de l’AVE a Madrid
La nova connexió estalvia 50 minuts de trajecte als trens que uneixen Barcelona amb Sevilla i Màlaga
Barcelona està, des d’ahir, una hora més a prop de Còrdova, Màlaga i Sevilla. La construcció de tot just cinc quilòmetres de via, poc més de minut i mig de viatge, permet arribar a la capital andalusa i la de la Costa del Sol en cinc hores i 40 minuts. El truc està que aquests cinc quilòmetres permeten evitar l’entrada, l’espera i la sortida dels trens a Madrid.
Ahir es van estrenar els serveis sense parada a Madrid Atocha que Renfe ha disposat entre Barcelona i Màlaga, per un costat, i Sevilla, per l’altre (tots dos compten amb una parada a Còrdova), a raó d’un comboi diari i per sentit.
L’operadora preveu, per a aquest 2009, duplicar la xifra de viatgers entre la capital catalana i les ciutats andaluses, i que contempla una clientela que es desplaça per turisme o motius familiars, a diferencia dels clients per negocis de la relació Barcelona-Madrid. En concret, l’objectiu és arribar als 200.000 bitllets per al Barcelona-Sevilla i als 150.000 per a l’AVE de Màlaga a uns preus per trajecte que oscil.len entre els 132 euros de tarifa general i els 53 amb les de descompte (estrella i web).
Tota aquesta operació és possible gràcies als 92 milions invertits en la construcció de l’anomenat bypass de Madrid. Es tracta de cinc quilòmetres de nou traçat (i de gran transcendència política, ja que acaben amb allò d’haver de passar sí o sí per la capital) que uneixen la línia Barcelona-Madrid amb la de Madrid-Sevilla a l’altura del districte madrileny de Vallecas i fins al terme de Getafe.
Tant el punt de partida com el d’arribada es troben a uns 11 quilòmetres de l’estació de Puerta de Atocha, així que l’estalvi, en distància, és de 21 quilòmetres. El guany en temps és molt més significativa ja que l’entrada i sortida dels combois es fa a una velocitat moderada i, a més a més, quan arriben a les andanes de la capital es queden estacionats uns minuts a l’espera que els viatgers pugin al tren. En total, 50 minuts.