La imparable tendència a l’automatització de les línies de Metro. La visió de Barcelona
El proper dilluns 18 de desembre de 2017 la Comissió de Transports i Mobilitat del Col·legi d’Enginyers Industrials de Barcelona organitza la sessió que us detallem més avall i a la qual esteu tots convidats.
Presenta: Pau Noy, enginyer industrial i Adjunt al Conseller Delegat de TMB
Ponents:
– Ramon Malla, enginyer informàtic i Director de Projectes Estratègics de Metro a TMB
– Vicenç Rius, enginyer de telecomunicacions i Gestor de Projectes Estratègics de Metro a TMB
Moderador: Josep Maria Rovira, President de la Comissió de Mobilitat i Transports
En el món hi ha una tendència imparable a l’automatització de línies metro. En aquesta cursa Barcelona és un dels líders a Europa, no en va TMB compta amb 33 km de línies de metro automatitzades (L9, L10).
Ara que hi ha una demanda social per disminuir el nombre de cotxes a Barcelona, i ara que l’alcaldessa de Barcelona ha assumit a París el compromís que al 2030 no es produeixi consum d’energies fòssils als seus carrers, resulta evident que cal pensar en una intensificació del servei de metro. Si ara els metro passen, de mitjana, cada 3 minuts, en el futur n’hauran de passar cada 2 minuts, fins arribar a la freqüència més baixa possible, de 1 ` 30¿, en el cas que fos necessari. El transport públic haurà de tenir una tasca titànica en el propòsit d’absorbir el transit privat.
Els metros automàtics estan concebuts per donar resposta aquests reptes que les ciutats demanen. Son capaços de suportar altres freqüències de pas i tenen la flexibilitat per adaptar la oferta a la demanda ràpidament, donen un mes alt nivell de fiabilitat i tot això amb un impecable nivell de seguretat tècnica.
Recordar que el metro automàtic te una vessant organitzativa desenvolupant noves i enriquidores funcions dels empleats que facilita la qualitat de la atenció al client. Aquestes prestacions permeten un servei de metro mes atractiu pels ciutadans i per tant també un mes atractiu transport públic.
I l’única forma d’aconseguir que el metro aconsegueixi aquestes elevades freqüències és automatitzant les línies, al menys en les seves seccions centrals.
Ramon Malla, c, i també president de l’observatori de línies automàtiques de metro de la UITP i membre del comitè de metro de la UITP, explicarà els avenços que s’han produït en els darrers anys en aquest format de línies i els avantatges afegits que suposa l’automatització de línies.