Inici de les obres de l’AVE a Girona
Els treballs previs a la construcció de l’estació del tren d’alta velocitat han començat aquest dilluns 18 d’agost de 2008 a Girona, causant canvis en el sentit de circulació a diversos carrers al voltant del Parc Central.
La nova estació de Girona, soterrada, constarà de quatre nivells: a nivell de carrer hi haurà el vestíbul, al primer soterrani una estació d’autobusos i un aparcament de dos pisos, al segon soterrani un altre aparcament i al tercer nivell les andanes del tren d’alta velocitat i del convencional. El primer disposarà de quatre vies, dues generals i dues d’apartat, amb andanes de 400 metres de longitud, el segon només les dues vies generals.
Estació, esquema en planta Font: Ajuntament de Girona |
Secció de l’estació Font: Ajuntament de Girona |
El traçat del tren d’alta velocitat al seu pas per Girona té una longitud total de 3.640 metres, que en la seva majoria consta de túnel excavat amb tuneladora. La part sud del túnel, denominada Girona 1, té una longitud de 1.297 metres i discorrerà des del polígon industrial Mas Xirgu fins a la futura estació soterrada, sota els carrers d’Oviedo i Josep Maria Gironella. La part nord del túnel, denominat Girona 2, va des de la nova estació fins al barri de Fontajau, passant sota els carrers de Santa Eugènia, la rotonda i el Parc de la Devesa i el riu Ter, amb una longitud total de 1.564 metres.
Projecte del tren d’alta velocitat Font: Ajuntament de Girona |
Projecte del tren convencional Font: Ajuntament de Girona |